Pågående SM-vecka i Karlstad blev en oerhörd succé för Eskilstuna i OCR-sprinten som avgjordes idag.
Enkelt förklarat ar OCR löpning på en hinderbana, utifall någon undrade.
I damklassen vann Maja Wellner guldet precis som i fjol. Maja representerar Eskilstuna FI. Även bronsmedaljen gick till Eskilstuna då Camilla Boander kom trea.
I herrklassen var Eskilstunadominansen ännu större då hela prispallen representerar klubbar från Eskilstuna. Daniel Ekström försvarade även han sitt guld från fjolåret, han representerar Ärla IF. På andra plats kom Folke Eriksson från Eskilstuna FI och bronsmedaljen gick till hans klubbkompis Lukas Hagström.
Vi konstaterar även att det blev ett silver i veteranklassen för Göran Ackeberg, och Pia Kind tog guldet i damernas veteranklass. Bägge två representerar Eskilstunaföreningar.











