Linden har gjort klart med en spännande poänggörare för säsongen 2026/27. Ludwig Månegarm är klar för Eskilstunalaget för den kommande säsongen.
Månegarm spelade för Linden säsongen 2021/22 och har under den föregående säsongen gjort 50 poäng för Fagersta i Division 2, fördelat över 17 mål och 33 assist.
– Publiken kan förvänta sig en spelare som alltid ger 100% och gör allt för att vinna defensivt som offensivt, älskar att spela med fart och vara kreativ samt göra mina lagkamrater bättre, säger Ludwig Månegarm till klubbens sociala medier.
Så sent som 2024/25 så spelade Ludwig med Surahammar i HockeyEttan. 9 poäng på 16 matcher blev det då.
– Jag väljer att komma tillbaka för att det finns en tydlig plan om framtiden och ta oss tillbaka där vi hör hemma. Jag är sjukt taggad på att dra på mig Lindentröjan igen!
Bevakningen av Linden på Eskilstunasporten.se presenteras av Evolvere Consulting AB:












